Як захистити свої права споживача?

Часто виробники та реалізатори нехтують правами споживачів на отримання ними якісних послуг та купівлю якісних товарів. На жаль, пересічні громадяни не здатні самостійно захистити себе.

Спробуємо розібратися, яким чином уникнути невдалих покупок та конфліктних ситуацій на прикладі «класичних» випадків.

📍»Адміністрація не несе відповідальність за ваші особисті речі» — така інформація зазвичай розміщена біля камер схову. Але ж хто тоді відповідальний за залишені у камері схову речі?
⚖️Статті 942, 949–951 Цивільного Кодексу України передбачають, що саме торговий заклад, як зберігач, відшкодовує збитки за пошкодження або втрату речей відвідувачів.

📍Непоодинокі випадки, коли ціна, вказана на ціннику відрізняється від ціни, яку пробивають на касі.
⚖️Ч.1 розділу 15 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачає, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Споживач має право відмовитися від придбання даного товару або вимагати, щоб йому продали цей товар за ціною, вказаною на ціннику (повернули різницю між цінниками).

📍Якщо адміністрація/охорона магазину наполягає на оплаті пошкодженого товару — вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які доводять вашу вину.
⚖️Згідно з Цивільним кодексом України, поки продукція не придбана, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові. Вина покупця та обов’язок заплатити за знищений чи пошкоджений товар встановлюється судом. На місці нічого не оплачується, тільки фіксується.
Якщо адміністрація/охорона магазину не випускає з приміщення — посилайтесь на Закон України «Про захист прав споживачів», яким забороняється вимога оплати продукції без згоди споживача.Коли після всіх аргументів Вас примушують платити за розбитий/пошкоджений товар і відмовляються скласти акт порушення на місці — викликайте поліцію!

🛂Якщо дотримання наших рекомендацій не допомогло, і ваше право було порушено – звертайтеся:
• Цілодобова гаряча лінія Держпродспоживслужби:
044 364 77 80
• Адреси (телефони) територіальних органів Держпродспоживслужби
https://dpss.gov.ua/